Interiören är det viktigaste – i reklamvärlden stör reklamförpackningar denna eviga sanning. Det är tack vare dem det i reklam är viktigt i vad du packar en gåva eller produkt till klienten och medarbetaren i ditt företag. Idag kan en presentförpackning bli ett unikt material som ger mer charm till det som finns inuti.
Var köper jag en presentförpackning?
Utskrift av reklamboxar erbjuds av ett antal tryckerier. Du bör dock välja ett erbjudande som erbjuder utskrift på tjockt papper, t.ex. 350 g kartong. Den höga ytan ger dig förtroende för att paketet kommer att bära vikten på det föremål du lägger i det. Kartong med en vikt på 350 g är det mest kända substratet för förpackningstryck. Men tänk om du inte vill skriva ut på vanligt, vitt och vanligt papper? På flera ställen kan du designa och skriva ut lådor också på strukturerade, färgade eller dekorativa ytor. Detta kommer dessutom att få uppmärksamhet hos mottagaren och intresset för själva presentförpackningen. Ett sådant förfarande kommer säkert att ge det en unik karaktär.
Du kan fortfarande köpa presentförpackningar stillastående, men tryckeriet låter dig anpassa dem. Förpackningsdesignen kan integreras helt med karaktären hos ditt varumärke, vilket säkert gör att du kan skapa ett band mellan dig och mottagaren.
Vad ska jag fylla en förpackning med?
Beroende på presentens form erbjuder tryckeriet utskrift av presentaskar i olika format – från kuddlådor till vinlådor. Alla typer är tillverkade av slitstarkt material med en långvarig finish. Därför kan du designa lådan med antagandet att lådan blir ett återanvändningsföremål. Uppmuntra mottagaren att hålla små föremål i den, skicka den vidare eller helt enkelt använda den för inredning.
De mest kända presentförpackningarna är de som passar det mindre formatet, dvs. kartongförpackningar. En annan som ofta skrivs ut är vinlådor med eller utan handtag. Vin är en av de mest populära gåvorna, även i affärsrelationer, så förpackningen kommer definitivt att vara användbar för dig. En version för lite mindre presenter är kuddlådor med lägre kapacitet – perfekt för godis eller till och med smycken.
Kom dock ihåg att den grafiska designen spelar den första fiolen i denna situation. Först och främst är det han som ska intressera och intriger mottagaren. Tänk vad du vill använda i din så att förpackningen av dina gåvor förblir i mottagarens minne under lång tid. Kanske din logotyp och huvudmärket för ditt varumärke? Eller kanske intressanta och spännande slagord och grafik?
Om du vill ägna frågan om grafisk design till proffs, uppmuntrar vi dig att använda grafiska tjänster i vår professionella grafiska studio.
Kontakta oss som ditt tryckeri i Stockholm!