Affischer är en annan väl accepterad form av reklam. Vissa anser att det är föråldrat på grund av den utbredda tillgången till Internet och därmed digital reklam. En affisch kan dock nå en mycket större grupp mottagare, oavsett kön, ålder eller intressen. Det räcker att placera det på en ofta besökt plats, t.ex. en upptagen gränd eller ett kommunikationsstopp. Du kan skriva ut affischer i olika format, från ett stycke, vilket också möjliggör individuell, långvarig användning. Vi ser reklamaffischer nästan överallt, men låt oss tänka på vad som gör att din annons sticker ut från resten?
Affischens form
Du kan använda denna form av reklam för olika ändamål – från evenemang, konserter, film- och teateråtgärder, sociala kampanjer eller bara information av alla slag. En affisch är ett val som nästan alla företag har använt. Det vanligaste är dock ett informationsmeddelande som huvudsakligen gäller tillfälliga evenemang, främst konserter eller utställningar. Affischer kan varna för farorna och skadligheten med alkohol eller cigaretter. Annonsen kan också innehålla slagord från de senaste sociala kampanjerna – här används ofta starka meddelanden, vars uppgifter är att väcka uppmärksamhet hos en stor grupp potentiella intressenter. Med hjälp kan du också presentera nya produkter som visas bland dina tjänster eller produkter.
Affischen används ofta i inredningsdesign. Det är möjligt att skriva ut från ett stycke, vilket möjliggör fri användning av materialet av en enskild kund. Det är säkert att använda den, till exempel som en målning i vardagsrummet, hall eller till och med som ett ursprungligen presenterat generationsrecept som hittar sin plats på köksvägen.
Vilken affisch?
Om din affisch ska vara en form av reklam på många ställen, välj traditionella affischer där du kan välja mellan format, skärpa i flera format och mycket annat. Du kan skriva ut alla storlekar på papper med ett intervall från 85 g offset, genom 120 g krita upp till 360 g krita. Många möjligheter öppnar många dörrar för dig att göra perfekt reklam. Högre ytvikt kan dessutom förfinas med folie. Vi skriver ut affischer i högkvalitativ teknik för offsettryck, vilket möjliggör en mycket bra färgåtergivning vid utskrift av foton och grafik.
Kommunikationens kraft
Vi har redan nämnt den viktiga aspekten av enkla och attraktiva slagord. Om du vet vilken slogan du ska använda, klä upp den med en sofistikerad och engagerande grafik. Annonsering, tillkännagivande eller information har alltid samma syfte – att intressera mottagaren. Inte säker på hur man gör det? Förbered innehållet och vår grafiska studio ordnar det.
Kontakta oss som ditt tryckeri i Stockholm!